4. máj 2006

Tak čo je s tou kontextovou reklamou?

Už pred časom som uvažoval nad tým, kde to viazne s kontextovými textovými reklamnými systémami na Slovensku.

Pravdou je, že napríklad v susednej ČR je takýchto systémov webmasterom k dispozícii hneď niekoľko. Ja sa teda pýtam, kde a prečo to viazne, keďže u nás nič takéto (vhodné aj pre menšie weby) nemáme.

Všetci vieme o čo sa jedná, je to presne to, čo ponúka Google AdSense, ETARGET, adFOX alebo iné systémy. Teda zobrazovanie reklamy vo forme textu, ktorá sa ku svojmu okoliu kontextovo hodí. Web stránka zarába pri kliknutiach na zobrazované reklamy. Takéto systémy sa nazývajú PPC.

Je to presne ten typ reklamy, na ktorom by som si zgustol, najmä aj ako webmaster. Nie, že by som chcel zarábať, ale proste chcem nejaký z týchto systémov vyskúšať.

Bohužial, na Slovensku takúto možnosť nemám. ETARGET je iba pre veľké weby a vyžaduje si určitú (veľkú) návštevnosť, ktorú ja nemám. Žiaden ďalší PPC podľa toho, čo ja viem, u nás neexistuje. A tie cudzojazyčné, ako napríklad adFOX (český) alebo AdSense na slovensky písanej stránke použiť nemôžem.

Keď som sa ja o to zaujímal a došiel som k tomuto smutnému záveru, mal som serióznu chuť niečo také rozbehnúť. Sám by som na to síce nemal, pretože to chce aj nejaké právne zázemie (firma, živnosť) a v tom fakt nie som doma, ale teoreticky by som k takému niečomu vedel z veľkej časti prispieť.

Môj snivý balónik ale veľmi rýchle spľasol (bol spľasnutý), keď mi z niekoľkých strán ľudia povedali, že s takým niečím nemám na slovenskom trhu šancu aj preto, že tu vládne ETARGET, aj preto, že sa ku nám chystá AdSense (čo je skutočne potvrdená vec – aj som písal do Google), nejaké české systémy (dotyčný spomenul adFOX) a ešte okrem toho vraj aj Centrum.sk sa na niečo také vlastné veľmi skoro chystá (neoverené, takže neviem, čo je na tom pravdy).

No zatiaľ sa nič nedeje a ja netrpezlivo za všetkých slovenských webmasterov čakám a pýtam sa: “Tak čo je s tou kontextovou reklamou?”.

Ak o tom máte nejaké vedomosti, info, alebo sa tiež neviete dočkať, že také niečo vyskúšate, podeľte sa o to v komentároch.

P.S: Výmenna textová reklama (Textem.cz, ReklaLink) ma už omrzela ;-)

Zdielať:     Poslať na vybrali.sme.sk

Komentáre k článku [6] rozbaliť ↓ zbaliť ↑

  1. Textem jsem taky dneska zahlušil ;)


    Buchtič    máj 4, 17:07    #
  2. Me se texy take moc nelibi, ale nechavam na blogu kdo chce tak si ho schova a uz se mu nikdy nezobrazi. Tak doufam ze to neobtezuje. Nevim jaka musi byt navstevnost aby se adfox vyplatila


    — error414    máj 5, 08:24    #
  3. [2] No, neviem ani ja, tak chcem vyskusat :) Len to by muselo byt co skusat.


    faster    máj 5, 08:29    #
  4. [2] za měsíc používání adFOXu už mám 500,- při průměrné návštěvnosti 350lidí/den ;)


    Buchtič    máj 6, 08:30    #
  5. ja mam 20 lidi za den voz bych na 500Kc delal 16 mesicu.


    — error414    máj 6, 08:44    #
  6. [4] No, podla toho ci tych 350 je unikatnych IP adries, navstevnikov, alebo navstev sa to u mna lisi, ale vzdy je to priblizne okolo 50/denne, cize tych 500,- penazi by som zarabal 7 mesiacov :)

    Ale hlavne, ze si domena na seba zarobi ;-)


    faster    máj 6, 08:50    #

Komentáre sú uzatvorené

Volám sa Matúš Marcin a mám tento blog.