18. január 2007

Majstrovstvá v SEO?

Na conBLOGu som sa dnes dozvedel o tohtoročných SEO World Championship. Tentokrát sa optimalizuje na slovo “globalwarming awareness2007”. Majstrovstvá v SEO sú ako každé iné majstrovstvá, akurát tu ide o to, kto bude prvý vo vyhľadávačoch. Ale o tom si naozaj môžete prečítať na conBLOGu. Ja som chcel o inom…

Tomuto sa hovorí SEO?

Kedže ma optimalizácia pre vyhľadávače zaujíma, zaujalo ma aj toto podujatie a hneď som si klikol na www.seoworldchampionship.com a rozhliadol sa tam. Moju pozornosť pritiahol aktuálny rebríček stránok, ktoré súťažia. “Vždy je dobré niečo sa priučiť. A najlepšie od šikovných.” Klik, a už som na stránke favorita.

Tým favoritom momentálne je (alebo bola, neviem ako často sa to mení) stránka www.global-warming-awareness2007.org. Tak som na neho pustil môj prvý SEO test – vypol som štýly. Na moje počudovanie, nie je to teda nič moc. Mierne pochybnosti ma len popohnali k ďalšiemu kroku testu – zapnúť vo Web Developer Toolbari zvýrazňovanie aktuálneho elementu a trochu sa poprechádzať po stránke. Najmä za účelom zistiť ako maju rozhodené nadpisy a podobne. Tu moje prekvapenie znovu exponenciálne vzrástlo. Dôvod prekvapenia som pre istotu overil nahliadnutím do zdrojáku a potom som sa už len zasmial, “Tomuto sa hovorí SEO?”.

Neviem ako vás, ale mna určite prekvapilo, že stránka má akosi zopár tagov H1 naviac (voči počtu zvyčajnému počtu jeden H1 tag na stránku). Dokopy som ich tam našiel asi päť. A to takéto:

  • globalwarming awareness2007
  • Section of the site
  • Popular articles
  • Last update
  • Friends

Aspoň, že ten jeden H1 tag obsahoval klúčové slová. Inak má nadbytok H1 tagov asi kompenzovať nedostatok tagov H2. Tie som našiel iba dva. Tak teda neviem, vám sa to zdá ok?

Stránka, ktorá je momentálne na druhej priečke (itsglobalwarmingawareness2007.blogspot.com) má bilanciu veľmi podobnú. Tri krát tag H1, tri krát tag H2. Mimochodom, tu vráti validator 573 chýb ;-)

Keby ste chceli vedieť, ako si asi predstavujem optimalizovanú stránku, pozrite si napr. Pizza SEO, alebo stránku štúdia WebRing. Tam vypnite štýly a uvidíte, aký poriadok v tom má byť. Obe stránky síce majú v HTML kóde bočný stĺpec (resp. nejakú navigáciu) pred hlavným obsahom, čo by byť nemuselo, ale v princípe to je ono.

Nuže, nech sa niekto znalý vyjadrí. Ďakujem.

Zdielať:     Poslať na vybrali.sme.sk

Komentáre k článku [13] rozbaliť ↓ zbaliť ↑

  1. Myslím, že pôjde hlavne o to kto nazbiera čo najviac relevantných spätných odkazov na web.

    Takisto neviem prečo do h1 dávať výraz Friends. Žeby plánoval požiadať zopár iných webstránok aby na neho odkazovali a tie budú odkazovať v sekcii, ktorá má v h1, h2 alebo h3 takisto “Friends”?


    Jaro    jan 19, 09:29    #
  2. Jak se to zobrazi bez stylu ma na SEO moc maly vliv, vice tagu H1 taky nikomu nevadi. A nevalidita je robotovy uplne jedno.

    Nejak si nezpomenul ty nejdulezitejsi veci co se SEO tyka.


    error414    jan 19, 11:28    #
  3. [1] Hej, urcite ide z velkej casti o spatne odkazy. A vyznamu tych H1 odkazov naozaj nerozumiem.

    [2] Vyhladace to vidia bez stylov, viac H1 tagov robi bordel a validita je tiez dolezita. AFAIK.

    A so com zabudol? (Nechcel som spomenut vsetko, najma mi islo o tie nadpisy.)


    faster    jan 19, 11:32    #
  4. [3]
    ano vidi to bez stylu, ale to je jedno dulezite jak je to poskladane co je nahore z co dole. Nezalezi jestli se vtom clovek pak nevyzna.

    Ano vice tagu H1 dela bordel to je pravda

    validita neni vubec dulezita, validita vadi robotum az roboti spatne naparsuji stranku.


    error414    jan 19, 12:07    #
  5. som rad ze si tu spomenul stranku WebRing.sk – takto si ja predstavujem SEO aj ked som niekedy na pochybach ci to nie je az trocha prehnane.

    ale hlavne ze to splna svoj ucel
    smate    jan 19, 12:51    #
  6. Dakujeme za odkaz.

    Kvoli pristupnosti planujeme pridat odkaz “Preskocit na obsah” hned za logo uz coskoro. Bolo to aj v povodnych planoch, takze urcite to tam pribudne.


    dusoft    jan 19, 16:15    #
  7. [6] Naozaj nie je za co. Myslim, ze dobre vykonana praca si tu robi reklamu sama ;-)


    faster    jan 19, 16:22    #
  8. [4] Ano, dolezite je poradie obsahu na stranke, viac H1 tagov robi bordel (znizuje dolezitost jednotlivych tagov) a validita je dolezita ak robot zle sparsuje stranku, to som mal presne na mysli :)

    [5] Urcite je aj Ingo rad ;-) Ale.. kedy to stranka so SEO prehana? Ked je vo vyhladavacoch “prilis” vysoko? Napr. 1 z 2 420 000 000 vysledkov na slovo, na ktore ani neoptimalizoval? :)


    faster    jan 19, 16:34    #
  9. Rovnako si myslim, ze validita je uplne nanic. Samotny priklad nam k tomu davaju uz vyhladavace….stranka google.com nie je validna, stranka yahoo.com nie je validna, stranka msn.com nie je validna.

    Podla toho co viem ja je ak stranka obsahuje velke mnozstvo obsahu na tuto temu, samozrejme, nesmie to byt stranka, kde je klucove slovo 40% z celeho textu, je uspesna. Uvediem priklad…bol som druhy na nazov jednej stavkovej kancelarie-hned za nou na http://www.stavky.com. Po nejakom mesiaci som sa stal treti a v pomerne strankami naplnenom vyhladavaci s tymto slovom my to uz nestacilo, pretoze medzi prvou a druhou strankou je vzdy najvacsi rozdiel medzi kontaktnymi webmi. Tak som sa rozpisal….Chcete tipovat s XYZ? Poradime Vam ako uzavriet stavku na XYZ. XYZ je spolocnost, ktora ponuka moznost tipovania cez internet. Spolupraca XYZ s kvalifikovanymi profesionalmi zarucila, ze XYZ ma kvalitne technologie. V Title som mal samozrejme Stavky.com & XYZ – tipovanie a stavkovanie cez internet s XYZ.
    Po dvoch tyzdnoch som sa nasiel niekde v siestej desiatke.

    Dalej nazov, ktory pouzil je velmi dobry, pretoze tymto zarucil, ze kazdy, kto na neho bude linkovat na neho linkuje s jeho keywordom.

    Co sa tyka h1 nie je to taky velky problem ak to nie je stale ten isty nadpis.

    Rovnako tesne po zaregistrovani do vyhladavacov su stranky zadelovane velmi cudne a tak sa uz po kratkej dobe vsetko pomeni, ak sa tam podla mojho nazoru nahodou nedostal ten spravny.

    Tot moje nazory…SEO sa nevenujem profesionalne, no su to moje skusenosti. Mam vsak len par webov a tak sa nechcem vydavat za nejakeho odbornika, aby bolo jasne!


    Clovek55    jan 19, 17:01    #
  10. Spravnost kodu nie je podmienkou dobrej pozicie, ale pomaha k nej. Robit dnes web so zasranym kodom? Tym sa snad ohana iba diletant.


    dusoft    jan 19, 17:21    #
  11. [9] Tak ako to povedal dusoft [10], dnes je dobrym mravom robit stranky pekne z vonku aj z vnutra. Da sa to, tak preco nie.

    Co sa tyka vyhladavacov, videl by som tam dovod, ze sa validitou kodu nepotrebuju zaoberat, ked su uz taki velki a uspesni. Google a Yahoo neuvadza ani Doctype. MSN Doctype ma a jeho titulka je validna. No ale skus to Googlu buchnut search, alebo search engine, co bude na prvom mieste? Zhodou okolnosti MSN.

    A preco tvoja stranka postupne upadla aj napriek vsetkej snahe, to naozaj neviem. Mohlo za tym stat viacero faktorov. Ani ja sa SEO nevenujem dost dlho aby som si trufol na mieste ti prezradit dovod.


    faster    jan 19, 17:39    #
  12. spravnost kodu google je prdmetom dlhych diskusii. v klude si to cez google dohladaj.

    argumentuje sa hlavne setrenim velkosti KB, kedze xhtml je “ukecanejsi”. aj ked v pripade pouzitia gzip je to neaktualne. cielom google je vsak uplna spatna kompatibilita (napr. mozno aj netscape 2.0? ;-) kto vie kolko ludi to stale pouziva, pri googli je aj minipercento nezanedbatelne.


    dusoft    jan 19, 17:53    #
  13. [12] Diky, zase som o nieco mudrejsi ;-)


    faster    jan 19, 18:17    #

Komentáre sú uzatvorené

Volám sa Matúš Marcin a mám tento blog.