3. oktĂłber 2006

Kedy jednotné a kedy množné číslo?

Som priam šťastný, že sa po dlhom čase dostávam k spracovaniu jedného článku spomedzi mojich niekoľkých konceptov, ktoré boli jediné, čo som stihol v tento uponáhľaný čas.

Tentokrát to bude krátky postreh/zamyslenie na tému “Kedy jednotné a kedy množné číslo?”. A keďže nie som žiaden jazykovedec a toto tu nie je nejaký jazykovedný blog so zameraním na slovenský jazyk (existujú aj také?), zoberiem to z pohľadu optimalizácie pre vyhľadávače, copywritingu a celkovo tvorby stránok.

Všetkým nám je jasné, že keď robíme stránku nejako SEO positive, snažíme sa optimalizovať jej obsah na určité pojmy, frázy alebo slová.

Pri výbere týchto fráz sa však musíme na chvíľu vžiť do kože vyhľadávača (ten, kto vyhľadáva, nie nejaký webový vyhľadávací stroj) a predstaviť si, čo asi hľadá a ako hľadá.
Samozrejme, neskúsený vyhľadávač si to môže nesprávnym zadávaním slov skomplikovať sám, no my mu v tejto komplikácii napomáhať nemusíme.

Skúsme takto, krok po kroku…

  • Čo zadá do vyhľadávača vyhľadávač, ktorý si chce kúpiť nejakú knihu?
  • Pojem “kniha”? Nie – zadá “knihy”.

Ale…

  • Čo zadá do vyhľadávača vyhľadávač, ktorý si chce nájsť na Internete Bibliu (konkrétna kniha)?
  • Zadá “Biblie”? Nie – zadá “Biblia”.

Analógia:

  • Čo zadá do vyhľadávača vyhľadávač, ktorý chce nájsť dobrú spoločnosť, ktorá mu spraví web stránku?
  • Bude hľadať podľa slovného spojenia “tvorba web stránky”? Skôr zadá “tvorba web stránok”.

Ale, ak chce webdizajn, nezadá “webdizajny”, aj napriek tomu, že spoločnosť, ktorá robí stránky má za sebou určite už aj niekoľko dizajnov.

Tento môj, nepochybne bystrý, postreh nechce upozorniť len na konkrétny prípad, napríklad používania jednotného a množného čísla, ale aj ďalšie prípady – a to do dôsledkov.

Zrejme nenapíšem článoček o každej takejto drobnosti, no však pri akejkoľvek profesionálnej, poloprofesionálnej či amatérskej optimalizácii, písaní pre web, alebo jednoducho, pri procese budovania webu, musíme myslieť do dôsledkov.

Nech mi odpustia všetci diabolsky dobrí a skúsení optimalizátori, copywriteri – bohužiaľ, my, ľudia, sme sa s tým nenarodili.

Zdielať:     Poslať na vybrali.sme.sk

Komentáre k článku [1] rozbaliť ↓ zbaliť ↑

  1. Drbe?


    — aaaaaaaa    okt 7, 13:15    #

Komentáre sú uzatvorené

Volám sa Matúš Marcin a mám tento blog.