3. máj 2006

Diskusia Linux vs. Windows na ShelleyTheRepublican.com

UPDATE: Dnes bol (možno ešte stále je) ShelleyTheRepublican.com nedostupný s takouto hláškou.

Friends

We are currently in the process of switching our hosting to Windows.

Please check back tomorrow.

God bless,
Shelley

Koniec hlásenia.

UPDATE 2: Áno, Shelley môže byť teraz šťastná. Presedlala na Windowsácky webhosting a jej serverom je teraz Windows XP Home Edition SP2.

Gratulujme jej spoločne.

Koniec hlásenia. Pokračuje článok:

Bol som upozornený na ďalší zaujímavý počin na ShelleyTheRepublican.com. Tentokrát je to článok a následná siahodlhá diskusia na tému Linux a Windows (v origináli Linux and Windows compared: The Facts).

Medzi perličky, ktoré na nás Tristan vybalil patrí nejaký storočný screenshot, na ktorom je veľmi zriedkavo používaný twm s niekoľkými x-vecami (xclock, xlogo, xcalculator – ďla môjho názoru, graficky veľmi nepekné veci, existujú mnohé iné, s podobným alebo tým istým účelom a v oveľa lepšom grafickom prevedení). Ohrádza sa tým, že aplikácia xcalendar má byť linuxová varianta MS Outlooku. No čo už.

Ďalšou perlou (alebo kvapkou v mori) je fotka notebooku, plyšového tučniaka a tmavého piva na jednom stole, kde obďaleč sedí niekto, kto má na tričku nejaký nápis s linuxom. Záver z toho je asi taký, že alkoholici používajú Linux (a teda používatelia Linuxu sú alkoholici).

V článku nájdete ešte niekoľko extra perličiek. V diskusii naopak slušnú hŕbu pádnych argumentov.

Príjemnú zábavu prajem.

P.S.: V tých komentároch k článku je to pomer linuxových zástancov (stavajúcich na faktoch a skúsenostiach) voči nelinuxovým zástancom (stavajúcim na podobných podivných screenshotoch a fotkách) veľmi veľa ku málo.

P.S. 2: To však stále neznamená, že po inštalácii akéhokoľvek Linuxu na vás vybafne čosi graficky prepracované. To vsaďte radšej na distribúcie pre začiatočníkov.

Zdielať:     Poslať na vybrali.sme.sk

Komentáre k článku [26] rozbaliť ↓ zbaliť ↑

  1. Ja jsem linuxovy odpurce a nestavim na grafickem prostredi. Ja oponuji z duvodu male podpory uzivatelskeho hardware. TV karty, USB modemy a podobne. Je mi jasne ze to rozjet jde ale za jakou cenu.

    Linuxy doporucuji jen na servery


    — error414    máj 3, 06:03    #
  2. začínam mať pocit že stránka ShelleyTheRepublican.com je jedno z dalšých klamstiev demokratov ktorí sa snažia odlákať hlavne republikánskych používateľov linuxu.


    smate    máj 3, 06:32    #
  3. Shelley je len obyčajné dievčatko, ktoré nemá šajnu o druhej strane. Rodičia jej chúďatku od malička vštepovali republikánského ducha a tak to teraz vyzerá.

    Netuší, čo je liberalizmus. Netuší, čo je Linux. Netuší, kde je Európa. Len okolo seba počúva republikánske “dristy” a verí im.

    Všetko na jej blogu je demagógia. Nikde som nenašiel objektívnosť. Ba dokonca ani kúsok pravdy. Vždy spája liberalizmus so zlými spoločenskými dopadmi – napr. homosexualitu.

    Pýtam sa, môže za homosexualitu liberalizmus? A nejde len o homosexualitu. Všetky kazy spoločnosti hádže na liberalizmus.

    Ešte k Linuxu. Hodí tam screenshoty z twm (ako tu už bolo spomenuté) a napíše, že je to typický front end v Linuxe. Chcel by som vidieť, kde sa k tomu dopátrala. Veď v živote nevidela Linux. Stavím sa, že to jej len niekto povedal a ona o tom píše ako o hotovej veci.

    Záver: niekto ako Shelley nemá právo písať blog.


    Jozef Benko    máj 3, 09:11    #
  4. [1] Tvojmu nazoru oponovat mozem, ale stavias na rozumnych argumentoch a nic mi nedava pravo tvoj nazor prerabat na “moj spravny”. Aj napriek tomu som vsak uzivatelom Linuxu na desktope. Odporucam ho, ale nie hocikomu, skor skusenejsim uzivatelom.

    [2] Klamstvo alebo vymysel. Ktohovie…

    [3] Ano objektivita je to, po com tam clovek ani nepache, nie to, ze by na nu narazil v nejakej inteligentnej forme. Viem, ze blog ma v sebe mat aj davku subjektivity a osobneho pristupu, ale to treba najprv zacat objektivnymi faktami.

    Ak to cele naozaj nie je vtip, je to urcite dobry priklad “spravnej” republikankej vychovy s nezdravou davkou krestanstva (a to proti krestanstvu nic nemam).


    faster    máj 3, 09:24    #
  5. [4]
    To mas pravdu, mekonecny boj, ale rad sleduji jak se linux stale roste.

    A kte holce, to neni mozny prectete si to logo
    ” : FOR GOD, FREEDOM AND GEORGE W. BUSH – ONE NATION UNDER GOD : : U – S – A : (Love it or Leave it!)”

    Asi ste cetli, je to sila.


    — error414    máj 3, 12:41    #
  6. K tomu hostingu.

    Je to klamstvo a maškaráda. Vôbec nemení hosting. Ani nemá poňatie, kto je webmaster.

    V poslednom článku napísala, že vyhodila webmastera, pretože mala hosting na Linuxe. Dáva to zmysel? Čo má webmaster s hostingom? :-))))


    Jozef Benko    máj 3, 13:13    #
  7. [6] Ha ha ha… to som uplne prehliadol. Dobra sranda.

    Fakt fraska. Ja na jej mieste sa hanbim tak, ze by ma mohli na trhu spolu s paradajkami predavat. Toto naozaj stoji za to :)

    Dik za info.


    faster    máj 3, 13:16    #
  8. [1] ovsem ten tvoj nazor je postaveny na argumente: nedostatok driverov k zariadeniam. Totalne akceptujem, ved ja si hardware vyberam, nekupim si nieco len tak, musi to mat support. Ale tamti patkani stavaju na argumentoch typu mam fotku linux + clovek + pivo -> vsetci linuxaci su alkoholici. Dalej popierali to, ze bezia na linuxe, uvadzali zavadzajuce fakty (redhat 3.0 ako posledne distro) a podobne…

    je rozdiel argumentovat a klamat, rovnako ako je rozdiel testovat ekvivalentne a za rozdielnych podmienok. mozno ze v amerike je take lacne klamstvo konzumovatelne, ale inde nie


    ventYl    máj 3, 14:32    #
  9. [6]
    To, ze naozaj presli na Windows by som nebral ako klamstvo :) jednak americky tupy mozog (statisticky su uplne vymleti) je toho schopny a za druhe:
    NMAP hlasi, ze domena sedi na windowsovskom hostingu, takisto reverzny dotaz na DNS pre tu domenu vrati cannonical name winhostecn91.prod.mesa1.secureserver.net.

    Z toho by som povedal, ze sice nevymenili hosting, ale nechali sa presidlit na windowsacky server. A to nie z toho dovodu, ze by to pre nich bolo lepsie a doteraz nevedeli, ze idu na linuxe, ale doteraz to mali totalne v pazi, ale bo to proste pre nich bolo dobre. Ale aby podlozili slova toho, co tam napisal, ze na linuxe nejdu, tak sa presidlili, aby mohli povedat, ze oni nie su klamari, dokonca to bude retrospektivne vyzerat tak, ze ti, co v tom prvom clanku pisali, ze jazdia na linuxe, klamali (ta announca o prechode sa da vzdy zmazat, ved je kratka). Potom to naberie taky spad, ako Orwellovych 1984. Proste zmenia minulost, lebo ti, co mali pravdu, ju v buducnosti mat nebudu.


    ventYl    máj 3, 14:54    #
  10. [9] Aj som rozmyslal, ze este dopisem update do postu, ale uz sa mi fakticky nechce zaoberat sa tym.

    A to, ze predtym ten web bezal na linuxe “rovnako dobre” ako na windowse teraz, je len argument proti vsetkemu tomu co tvrdi.


    faster    máj 3, 15:13    #
  11. Jen dodatek, linux jako jadro pochazi z Unixu. A unix je americky produkt. Tak co ma proti Linuxu?


    — error414    máj 3, 15:26    #
  12. [11] nic ;) toto je svinska satiricka stranka, alebo maju prilis odvazny warranty disclaimer :)

    si otvorte terms and … a vygrepujte si okolie slova satiric
    : )


    ventYl    máj 3, 18:58    #
  13. [9] Vidím, prehodili to na Windows. Ale aj tak mi je divné tvrdenie o “webmasterovi”, ktorý môže za to, že to beží na Linuxe. :-)

    [11] Jadro Linuxu vôbec nepochádza z UNIXu. Je to klon, kompatibilný na úrovni zdrojového kódu. Namiesto slovíčka “pochádza” by som použil “vychádza”. Ale to je detail. Podstatu si vystihol, Linux je UNIX-like systém a to znamená, že má korene v USA.

    A čo má proti Linuxu? Ona ani sama nevie. Je to len zakomplexované dievčatko, ktoré bolo v detsve odvrhnuté na okraj spoločnosti. Mala ego na nule. Teraz si to vynahradzuje, teší ju, že budí pozornosť. Asi takú diagnózu by som jej dal.

    Sama v živote Linux nevidela. Jediné z čoho vychádza sú screenshoty od ďaľších “republican liars” (áno, začneme používať takéto označenie :-)).

    [12] Nie je to satira.


    Jozef Benko    máj 3, 21:04    #
  14. [9] S tym vztahom Unixu a Linuxu je to dobre sformulovane. Presne tak, “vychadza”.

    Btw, stale ale neviem, ci tomu webu mozem verit alebo nie. Dnes som narazil na dalsieho cloveka (kamos), ktory mi tvrdil, ze to je cele vtip.


    faster    máj 3, 21:36    #
  15. [13] Se omlovam za chybnou formulaci, asi jsem spatne prelozil vetu.

    The Linux kernel is a Unix-like operating system kernel that was begun by Linus Torvalds in 1991

    http://en.wikipedia.org/wiki/Linux_kernel


    — error414    máj 4, 06:24    #
  16. [15] Presne tak, “UNIX-like”.

    [14] Nie je to vtip. Ako som počul, takí ľudia tam naozaj žijú a nie je ich málo.

    BTW: Bratranec je momentálne v lietadle na ceste do USA, bude tam dlhšie, potom sa ho spýtam, koľko republikánskych fanatikov tam spoznal.


    Jozef Benko    máj 4, 12:22    #
  17. [16] Ale hej, je to vtip. Ja som si to tiež nemyslel, ale toto je fakt satira s poriadnou dávkou chuti oblbovať, robiť si srandu a nepustiť. To práve ma zarazilo.

    Ale keď si prečítate Terms and Conditions nájdete tam takúto vetu:

    ShelleyTheRepublican.com is a satirical web site that should not be taken seriously.

    (Keď sa vám to nedarí, pretože tam je toho proste veľa, dajte si vyhľadať napríklad “satirical” – Ctrl+F)

    Tak aj moje príspevky tak berte. Dúfam, že som nikoho nezviedol na nesprávnu vieru ;-) Ak áno, ospravedlňujem sa.

    A tí, čo tvrdili už od začiatku, že to je vtip mali pravdu. Akurát mi nikto nevedel vtedy ukázať tie Terms and Conditions ;-)


    faster    máj 4, 12:29    #
  18. [17] Díky za info. Vyzerá to tak, že máš pravdu.

    Takže Shelley je náš človek a robí si srandu z republikánov. :-)


    Jozef Benko    máj 5, 09:21    #
  19. [18] Hej a dost dobru, ked na to tolko ludi naleti :)


    faster    máj 5, 09:25    #
  20. Vela ludi na to naleti preto, lebo maju o konzervativcoch / republikanoch prave take nazory ako prezentuje shelley. Prejdite si stranky naozaj zarytych republikanov (napr. rush limbaugh) a porovnajte…


    charon    máj 5, 15:15    #
  21. sory za floodovanie, ale nasiel som este nieco zaujimave: skutocne ciele onej stranky su jasne vyjadrene ked sa pokusite ist na nejaku neexistujucu stranku: http://shelleytherepublican.com/some-nonexistent-article-name
    a pred tym ako sa stihne redirectovat preskrolujete dole a uvidite obrazok: http://shelleytherepublican.com/str.gif na ktorom su preskrtnute 3 symboly: republikanskej strany, pistole a krestanstva.


    charon    máj 5, 15:27    #
  22. [21] Velmi dobra poznamka. Dakujeme ti. Floodovanie odpustame ;-)


    faster    máj 5, 15:30    #
  23. Ale Unix neni dilko z Ameriky! Unix pochazi z Bellovych laboratori v Londine!


    — Mach František    máj 6, 15:04    #
  24. [23] Asi musim nesuhlasit, ale nic o Bell Labs v Londyne som nenasiel. Pozrite aj tu (spomina ja jedine USA, najma New Jersey):

    http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_Labs

    A potom este aj toto:

    Unix or UNIX is a computer operating system originally developed in the 1960s and 1970s by a group of AT&T Bell Labs…

    (Zdroj: Wikipedia – Unix)

    Tu sa spominaju AT&T Bell Labs, pricom toto bol vtedy nazov Bell Labs a AT&T znamena American Telephone and Telegraph Company.

    Takze, bohuzial, Unix zrejme je povodom z USA.


    faster    máj 6, 17:17    #
  25. Opravdu. Nedalo mi to a patral jsem. Nic zemi puvodu UNIXu jsem nenasel, ale v zivotopisu jednoho z tvurcu (Ken Thompson) jsem nasel, ze pochazi z New Orleans, takze mate pravdu.


    — Mach František    máj 7, 10:23    #
  26. [25] Ani ja som sa nevedel dopracovat k lepsiemu dokazu, ako k tomu, co som tu prezentoval.


    faster    máj 7, 12:24    #

Komentáre sú uzatvorené

Volám sa Matúš Marcin a mám tento blog.