22. máj 2007

Čo na to Etarget?

Ako mnohí (na čele so mnou) očakávali a nádejne dúfali, môjmu sobotňajšiemu článku o Etargete sa dostalo reakcie od tých najpovolanejších. Včera, hneď prvý pracovný deň po tom, čo článok vyšiel, sa mi ozvali najprv Jano Šifra a následne aj Martin Kováč, country manager Etargetu pre Slovensko. Keďže sme si nemailovali žiadne tajnôstky, zhrniem Vám obsah našej komunikácie, ktorá sa týkala najmä vecí v spomínaných sobotňajšom poste.

Tu je teda niekoľko skutočností, ktoré sa patrí spomenúť:

Etarget je pre menšie portály spustený len neoficiálne a v beta verzii. Rozhranie je zatiaľ okresané, veci sa testujú a postupne pridávajú aj pre verejnosť.

Citát z emailu od Martina Kováča:

... musim priznat, ze som prekvapeny, kolko ludi sa uz stihlo registrovat. kedze ide o betatestovanie, nepropagovali sme otvorenie rozhrania aj pre mensie portaly …

... co sa tyka portaloveho rozhrania…strohe je preto, ze je tak schvalne
nastavene pre novoregistorvanych
partnerov….po dokladnom posudeni sa zapina dalsia funkcionalita.

To sú teda oficiálne vyjadrenia k režimu v akom sa Etarget pre menšie portály momentálne nachádza. Chybou možno je, že partner pri registrácii nikde nie je varovaný a informovaný, aby vedel, čo má, resp. čo nemá očakávať.

Pomalšie načívatanie reklám by malo byť po nedávnej migrácii na nové servery minulosťou.

Osobne už nepozorujem žiadne spomalenie načítavania stránky Etargetom, takže problém by mohol byť vyriešený.

Etarget momentálne pracuje aj na doriešení vyplácania zárobkov nielen živnostníkom a firmám ale aj fyzickým osobám.

A ďalšou vecou, ktorú nemôžem nespomenúť je neuveriteľná ochota a vďaka zo strany ľudí, s ktorými som komunikoval. Po tak kritickom článku by som na Slovensku očakával inú odozvu, nie poďakovanie (ktorého sa mi naozaj dostalo). Klobúk dolu.

Ďalším odkazom od Martina Kováča, je poďakovanie za všetky pripomienky, nápady a reakcie k Etargetu. Zostaneme teda v kontakte. Sám postupne dávam dokopy zoznam vecí (keďže ich ešte stále je), ktoré nechcem vynechať v najbližšom emaile. Ak by ste mali niečo na srdci, dajte mi vedieť a ja to budem ako hlas ľudu tlmočiť.

Zdielať:     Poslať na vybrali.sme.sk

Komentáre k článku [10] rozbaliť ↓ zbaliť ↑

  1. Chcel som uz reagovat minule. Ale nakoniec som rad, že si si opravil nazor na komunikaciu/nekomunikaciu s eTargetom sam :)


    — fox    máj 22, 10:16    #
  2. [1] No, stale su to dve rozne veci. Ze ludia v Etargete su slusni a komunikativni (to, co pisem tu) a ze som zo systemu pri registraci nedostal ziaden email ani nic (to, co som spominal v minulom clanku). Rozhranie (registracia, atd) je stale malo komunikativne.


    faster    máj 22, 10:22    #
  3. [2] OK, len si potom namiesto “Ďalšie skúsenosti s Etargetom” mal napisat mozno “Ďalšie skúsenosti so systemom, reklamou,..... Etarget”, alebo tak nejak. Teda aj vtedy som mal na mysli ze sa nevyjadrujes v podnadpisoch dost presne, ale to je uz o “pouzitelnosti podla faster.sk”. Neber to ako kritiku, ale ako namet do buducna :)


    — fox    máj 22, 10:47    #
  4. [4] Pokojne napis aj kritiku (z konstruktivnej kritiky sa vie clovek vela poucit), aj ja som na Etarget napisal kritiku. Ajked myslim, ze je trochu ine zakopat niekam prihlasovaci formular nez napisat “Dalsie skusenosti s Etargetom” a mysliet “Dalsie skusenosti so systemom Etarget” :)


    faster    máj 22, 11:11    #
  5. Všimol som si, že aj ty si prešiel od formátov ala adsense k ich klasike. Nejaký dôvod? Nejaký, ktorý sa v neexistujúcom helpe nedá dočítať?


    Piki    máj 22, 11:28    #
  6. [5] :) Pri tych “a la AdSense” formatoch je taka ta skareda siva vec ze ETARGET. Len toho som sa chcel zbavit. (A zbavis sa toho tak, ze z URL, ktora je v script src odmazes &area=nieco.)


    faster    máj 22, 11:33    #
  7. [6] Myslím, že si nie úplne správne napísal ;-) Nedávno som vkladal eTarget (na web, ktorý si minule spomenul v recenzii ;-) ) a eTarget sa oproti adsense dá ľubovoľne prispôsobiť pomocou CSS – takže okrem iného by sa malo dať skryť text etarget :-) v každom prípade, ľubovoľné štýlovanie etargetu je podľa mňa plus (oproti adsense)


    — yderf    máj 22, 14:15    #
  8. hmm, myslím, že som zadal nejaký nevhodný reťazec pre textile, nechcel som to prečiarknuť ;-)


    — yderf    máj 22, 14:16    #
  9. [7] Ten povodny, riadkovy format mi prisiel blizsi k tomu, co som chcel dosiahnut. (Akurat pocet reklam by som chcel vediet obmedzit, v systeme to sice maju, ale nefunguje to.) A tiez neviem ci sa to smie, skryvat ten Etarget text.

    [8] Opravil som to. Medzi pomlcky sa v textile dava preciarknuty text.


    faster    máj 22, 14:22    #
  10. [9] Smie/nesmie – nie sú pravidlá, takže smie ;-) Inak, skúšal som stylovať ala adsens formáty: Font-family sa zmeniť dá, veľkosť písma nie. V tom aby sa divá sviňa vyznala. S tým počtom reklám, o tom by som vedel skasky písať, ako sme si na túto tému mailuvali. Ale hádam sa chlapci naučia, že keď niečo ponúkajú v menu, tak by to mali vedieť potom aj interpretovať. Schválne, kedy ;-) Parameter @l=2 je stále v pozore.


    Piki    máj 23, 17:19    #

Komentáre sú uzatvorené

Volám sa Matúš Marcin a mám tento blog.